Sammanfattning från styrelsemöten i juni 2026

24.06.2026

Styrelsen har under juni haft två möten med fokus på anläggningens utveckling, höstens aktiviteter och det viktiga medlemsengagemanget.

Här kommer en kort sammanfattning av vad som är på gång i föreningen:

Sommaren kommer innebära ett lyft för anläggningen! Tack vare beviljade bidrag pågår nu flera ombyggnationer. Styrelsen har även beslutat om att köpa in en ny, modern minitraktor.

Även löpande underhåll och renovering av förråd och andra utrymmen sker under sommaren för att förbättra för oss alla.

För att stärka gemenskapen och engagemanget kommer systemet med gruppledare att återinföras till hösten. Det ideella engagemanget är avgörande för att vi ska kunna hålla nere ridpriserna och bibehålla en välskött anläggning. En gruppledarträff är inplanerad i samband med Öppet Hus den 6 september. Mer information kommer att skickas ut inom kort.

Styrelsen för en fortsatt positiv dialog med Sollentuna kommun om ett nytt, långsiktigt avtal för anläggningen, vilket är en prioriterad fråga för föreningens framtid.

Söndagen den 6 september kl. 13.00-15.00 bjuder föreningen och Ungdomssektionen in till Öppet Hus. Boka in datumet i kalendern redan nu!

Styrelsen önskar alla medlemmar en riktigt fin sommar.

Share